slide show

Katastorf

Ridningen idag var verkligen KATASTORF. Inget gick som det skulle, verkligen inget... Jag fick Archie som jag inte ridit på ca 1,5 år. Han seriöst den stelaste hästen jag har suttit på. Han gör verkligen allt för att inte behöva jobba. Han verkligen drar sig innåt. Fet ända man får göra är att sitta och verkligen banka ut honom i hönerna. Han var skit stake och hängig. Samtidigt som han va så grymt SEG! Seriöst, hästen gick knappt frammåt. Och jag bar trött hungrig och det var typ 25 grader vi red ute i solen och jag hade svart långärmad tröja på mig. + Att jag har aldrig gillar Archie, så det gör ju inte saken bättre. Sen var jag ovan för jag har inte ridit så mycket i sommar. Och han bara gick och hängde i bettet. Så jag har jätteont i min arm i med att den redan bar "skadad". Allt gick verkligen skit. När jag kom hem, jag gråter ALRIG när jag har ridit och det inte har gått bra. Men jag kunde verkligen inte hålla mig. Lektionen var verkligen hemsk. Nej USCH! Sen är det klart att jag inte ska skylla på hästen. Jag red med som en KRATTA! Men jag måste lägga lite på honom. Jag har aldrig träffat en höst som är så osammarbetsvillig. Men aa! Vi syns, pusshej:*


Kommentarer
Postat av: Sanna

Om hästen är stel får man ju se till att lösgöra den och vara mjuk själv, att banka ut hästen i hörnen eller bli irriterad hjälper inte ett dugg, utan om man istället gör lite lösgörande övningar så ska du se att hästen inte är stel eller slö, sen att rida när man är trött eller hungrig eller i 25 grader kanske inte är det bästa heller..

2012-08-15 @ 21:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0