slide show

Skolan + ridpasset

Idag var det ju förtsa dagen i skolan efter sommarlovet. Kändes bra men ååh vad trött jag har varit. Jag har verkligen ställt om dygnet totalt och lagt mig mitt i natten och gått upp på dagen.
Så igårkväll kunde jag inte sova förens jättesent och sen upp tidigt på det. Inte någon bra kombination. Får hoppas att jag kan somna lite tidigare idag, Hahah.
Men skolan var rätt chill men vi var typ dom ända som hade riktiga lektioner. Eller inte helt riktigt men vi hade ändå lektioner lixom. Bläää! Men så är det:/
Nu ska vi ju få betyg med så jag ska verkligen försöka jobba. Säger jag varje år och brukar inte lyckas så bra men nu j*vlar. Tror att 7:an kommer att vara rätt chill, lixom mest repition och sånt. Sen kommer det klart nya saker med men ju ska jag fan klara detta!
Vidare till ridpasset. Idag hade jag Archie, det gick faktiskt riktigt bra, och NEJ det skriver jag inte bara för att det blev helt fel är på bloggen förra veckan. Utan detta skriver jag för att det faktiskt gick rikrigt bra.
Jag va på riktigt bra humör och ville verkligen visa dom andra att vi faktiskt med kan, Och det gjorde vi!
Vi hade markarbete, och visst sen finns det massa detaljer som JAG kan göra bättre. Archie var fortförande lite tillbaka och slö men MYCKET bättre än förra veckan verkligen
. Sen vill gärna mina händer lägga sig och vila på manken istället för att bära sig själva.  Men det är något JAG måste ändra på.
Så detta ridpasset är jag riktigt nöjd med.
Vi ska även snart iväg på tävling på Skultagården den 9 September. Det är inga höga klasser men jag tycker inte att det är höjden som räknas. utan ska satsa på felfritt istället då jag vet att Bongo kan HOPPA riktigt BRA. Ja jag ska alltså ha Bongo.
Har precis fört över pengar till tdb så jag har inte anmält mig än men så fort pengarna kommer in ska jag anmäla mig. Det blir en klass på 75cm och en på 80cm. Imen att dom har varit på bete i sommar med så är det ju bra att ta det lugnt i början. Och varken jag eller bongo är speciellt vana vid att tävla utanför ridskolan.
Vi har ju bara gjort det en gång innan. Så ni får önska mig lycka till och om det är någon av ni som läser så ska med så lycka till till er med. Puss
Väldigt liten och dålig bild men det är Archie!
 
Jag och Bongo för ett tag sedan, haha jag va inte riktigt med på att dom tog kort
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0