slide show

Svar på kommentar!

Kommentar! Om hästen är stel får man ju se till att lösgöra den och vara mjuk själv, att banka ut hästen i hörnen eller bli irriterad hjälper inte ett dugg, utan om man istället gör lite lösgörande övningar så ska du se att hästen inte är stel eller slö, sen att rida när man är trött eller hungrig eller i 25 grader kanske inte är det bästa heller..
 
 
Svar: Ursäkta om jag använder lite fel ord då. Nej jag satt inte och bankade ut hästen i hörnerna m.m. Förlåt mej men jag måste ju utrycka mig på något sätt.  Och det är inte bara mitt fel att denna ponny är stel och slö. Det är inte så lätt när det var ett och ett halft årsedan jag satt på den. Det sitter nybörjare och rider honom på nybörjar lektiooner nästan varje dag. Klart att han blir trött och less. Men det är ju faktiskt inte något som jag kan hjälpa att han gör. Och jag var på fel humör när jag skrev det inlägget och det kanske visar sig att det "utryckett" blev helt fel. Så det är inte så lätt at bara hoppa upp på en ponny som man inte känner som är stel och trött och få den att gå perfekt på ETT ridpass. Om du tror att det är så enkelt så är det DU som har grymt fel!  Och när man har en lektion på en bestämd tid och en bestämd dag 1 gång i veckan så hoppar man lixom inte över lektionen för att man är lite trött eller vad det nu är aja,whatever? Bara för att du verkar vara en snobbig och bortskämd unge så fine, va det då. Men vafan, jag vill att du ska veta att det inte blir bättre av att sitta och skriva elaka kommentarar på folks bloggar. Har du inte blivit uppfostrad eller? Vill du att folk ska skriva massa sånt om dig. NEj jag skulle inte tro det. Så om det är något sånt du tänker på någon annan gång, visst du får tycka vad du vill ,men tänk om en gång extra och håll det inom dig själv. För elaka kommentarer/ Skitsnack gör det inte ett dugg bättre. Det ända som händer är att du kommer få ett riktigt dåligt ryckte! Tack och hej det var det jag hade att säga....! 

Kommentarer
Postat av: ...

Den kommentaren va inte ett DUGG taskig. Den tjejen verkar kunna nånting, varför är hon en bortskämd unge för att hon skriver som det är , för jag trodde faktiskt att du kunde såpass mkt att du också tycker den tjejen har ganska rätt , eller. Och Archie om vi kommer till han, varför är han så himla stel och inte dom andra hästarna, nybörjarna rider ju inte bara Archie eller hur?? Eller det kanske kan vara DU nej jag skrev inte fel just DU som va lite stel!! Om du tycker att den kommentaren va taskig då kommer du inte kunna ha en större blogg än såhär!! Och Vrf äter du inte, jaha jag förstår precis det va ju Archies fel också.( haha)

Svar: Men vafan! Jag har inte sagt att det var Archies fel. Nej jag har inte sagt att dom andra hästarna inte är stela. Visst jag skrev på ett FEL sätt. Och du kanske inte tog det som en taskig kommentar. Jag äter visst. Men man kan bli hungrig om man är i stallet någon timme. Fine, jag kanske inte kan ha en större blogg. Och det har jag aldirg sagt att jag ska/kommer ha. Och det är ju ännu fegare av dig att inte äns våga skriva ditt namn. Hahah, Hon kanske är mer kunnig än mig, So what? ALLA hästar är stela ibland. Det var inte längesedan Archie kom in från bete och jag har inte ridit någon av dom andra på ridskolan sen dess. Alla kanske är stela, eller så är det jag som med är ovan. Jag har inte ridit på ett tag. Så fine, jag red inte bra idag det håller jag med om till 100% Och om jag utrycker mig fel. Okej, förlåt då. Men varför läser du äns min blogg om du ändå inte gillar den....
Linnéa Karlsson

2012-08-15 @ 22:33:07
Postat av: Hästfolk

Har skrivit ett inlägg om dig i min blogg..

2012-08-15 @ 22:53:31
URL: http://Hastfolk.wordpress.com
Postat av: Sanna

ursäktar om du tog illa upp av kommentaren men menar bara på det att det aldrig är BARA hästen, 99% av hästars stelhet sitter hos ryttaren. men jag gillar inte att du kallar mig bortskämd eller snobbig! Jag sliter 6 timmar varje dag för att kunna ha min häst! att ni ridskoleungar(absolut inte alla då såklart) inte kan lösgöra en häst och då går hem och skriver på bloggen att HÄSTEN var slö och stel och sedan skyller på att det är nybörjarnas fel.. DET kallar jag bortskämd!
btw vill jag bara säga att jag inte följer din blogg och inte visste att du gick på ridskola..

2012-08-15 @ 23:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0