slide show

Kom på att jag inte skrivit något om mig själv!

Hej! Kom på att jag inte har skrivit så mycket om mej själv här på bloggen! DOm flesta som läser bloggen känner mej säkert men här kommer en liten bit "fakta" om mej ;D


Jag heter som sagt Linnéa Karlsson. Jag är 12 år. Fyller 13 den 21 april. Mitt hela namn är Anna Linnéa Elin Karlsson. Jag bor i varberg. Mitt intresse är Ridning kompisar och shoppning. Men den mesta tiden tillbringar jag antingen i ett stall i hunnestad där min medryttarponny Sephyr står. Eller på Varbergsridskola. Jag kan vara ganska blyg när man inte känner den andra väldigt väl eller om den är äldren mig själv. Jag är snäll men kan blir ganska kaxig ibland ;) Jag gillar hästar för att dom är väldigt personliga. Även om dom inte kan prata så tröstar dom än när man kommer till stallet. Om jag är ledsen och kommer till stallet så glömmer jag allting som hänt. Och det är ganska collt ändå att vi människor kan få kontroll och bestämma över djur på flera hundra kilo. Hästar är väldigt sammarbets villiga. För annars så skulle vi ju inte kunna rida dom. För om dom inte vill det vi säger åt dom att göra så skulle dom ju inte gjort det! :) Jag älskar att hoppa. Jag gillar dressyren med men hoppning är helt klart favoriten. Jag gillar när det är lite mera fart och så ;) Men ändå så att man har kontroll och så. Det ska ju inte gå jättefort bara för att det är hoppning. MEn ni fattar la vad jag menar? Min favorit ponny på ridskolan heter Abbeygail, hon är new forest och är 9 år D-ponny. Hon är ganska pigg och kräver en mjuk och stadig hand. Hon kan bli jättefin i dressyren med rätt ryttare och hoppar jättefint! :) hon har vunnit många hopptävlingar ;D Och såklart är Sephyr favorit hästen när det gäller "privat" häst. Han är 3,5 snart 4 år. Han är fux och Welsh mountin. Han är väligt snäll och duktig för sin ålder. Han har utvecklats väldigt fort. Han är fin i formen osv.
Men nu har jag ju bérättat lite om mig och vad jag gör på fritiden.

Ha Det! /Linnéa♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0