slide show

Om Sephyr!

Hej! Tänkte att jag skulle skriva ett inlägg om Sephyr så att ni vet vem det är om jag skriver om honom. Han heter som sagt Sephyr. Han är 3,5 år. Men han är verkligen jättwsnäll att både rida och hantera. Han står i ett mysigt stall i Hunnestad. Han är Fux med jättelång fin gräddmit man. Och fin gräddvit svans :) Än så länge rider jag mest ut på honom men han har utvecklats så fort så jag har ridit dressyr i ridhuset på honom några gånger. 1 gång för riktig tränare. Och han skötte sej verkligen gallant. Han är jättesnäll men kan busa lite men inte ofta. Jag ska även börja ta hopplektioner för tränare varannan torsdag på honom. Det är ju inte så "avanserad" hoppning. Mest några lå´ga hinder på ganska 40-50 som jah har uppfattat det. Men det är ju bra början för lillkillen. När jag rider i ridhus rider jag på himmledalen. Han har lätt för alla gångarter, det är bara ibland i ridhuset som det kan vara lite svårt att veta om man ska ha vänster eller höger galopp säger han :) Han gör alltid sitt bästa och försöker verkligen. Jag har bara ridit honom i snart 2 månader, men det känns som 2 år. Han är welsh mountin och b-ponny. Han är riktigt grisig när det gäller att mocka honoms box ;) Han ska alltid sprida ut allt så man måste sila hela boxen varje gång :) Fast det är ju igentligen bra för då vet man ju att den blir riktigt ren. Men annars är han världens mysigaste. kommer inte på mer nu. "Kanske" kommer en del 2 :D Ha det! /Linnéa<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0