slide show

MW Del 1

Som sagt. I söndags åkte jag till underbara stuteri mw för att ha en awsome lägervecka. Jag kom dit ca halv 2, lägret började klockan 2. Det kom ganska många från dom som var på samma läger förra året så vi typ pratade med dom och aa, väntade på Maria med sänning i hela kroppen. För er som inte vet så står MW för Maria Winberg. Hon är en grym tränare och jag älskaf hennes komentarer. Dom är så bäst asso. Men Maria kom, vi hade en liten rundvandrig fick reda på med vem och i vilken stuga eller i vilket rum vi skulle sova i. Jag fick sova i stuga C med Alice och Viktoria. Det blev superbra.Vi sa hejdå till våra föreldrar och lägret startade. Det var så skönt för alla kunde prata med varann som om vi hade känt varanndra jättelänge redan första kvällen. Vi hade sitsträning på lina för Maria så att hon såg hur vi satt och hur stadiga och följsamma vi var för att senare kunna ela ut hästarna till oss. Innan sitsträning hade vi även typ att alla presenterade sig själva och sa vad dom gillad3 hos en häst och vad dom inte gillade, kanske om man hade någo speciallt önskemål om någon häst/ponny.
På sitsträningen fick jag Dancerman och det gick bra tycke jag. Sen var det dags för middag och alla hade mycket att prata om och berättade ytterligare lite mer om sig själv. Det var sååååå kul. Sen var det dags att å och lägga sig för vi skulle upp vid klocna 7 på måndagen. På frukosten på måndagen fick alla reda på vilka hästar man skulle få ha under veckan. (alltså dom 14 som inte hade egen häst med sig. Vi ar 18 på lägret)
Jag fick som sagt Jasper och jag var jättenöjd med det. Jag hade ju honom förra året med. Vi hade ett dressyrpass på morgonen och sen ett markarbetespass på eftermiddagen. Det gick jättebr vad jag kommer ihåg iallafall. Haha, sen åt vi typ och hade lite kvällsaktiviteter med våra lägerledare.det var jätteroligt, vi hade poängjakt om jag minns rätt. Haha, kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde vilka dagar osv. Detta var Del 1 så kommer snat Del 2♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0