slide show

MW Del 2

Ja, nu är vi på tisdagen. Det är då det händer, haha. det första hopppasset, jag känner på mig redan inna lektionen att något kommer hända.Jag hoppar upp och rider som vanligt men änner att jag inte får till det. Kommer några gånger och det går helt okej.Jasper var pigg, sen skulle jag komma igen, det gick lite för sort jag kom ur balans Jasper kom ur balan. Han TVÄRstannar framför hindret jag flyger genom luften och landar på andra sidan hindret. Jaspersträns flög av. Jag landade med all min tyngd på min armbåge, Jag kunde röra den lite men det blev bara värre, så jag fick åka in till akuten. Vi åkte in tillakuten och kommer in på ett rum och berättar vad som har hänt osv. Jag skickas upp på röntken och aa, får vänta där en stund.sen kommer jag in på röntken och min arm röntkas. Sen fick jaf gå ner och sätta mig i väntrummet. Det tog ca 2,5 - 3 timmar innan jag fick träffa en läkare. Hon sägr att armen inte är bruten men det är en ganska kraftig blödning i den. Jag fick bandage och sen var det klart. Hon föreslog att jag inte skulle rida på några dagar men att om jag kände att jag kunde så skulle det inte vara någon fara. Vi gick ut från sjukhuset och ringer för att få skjuts tillbaka till ridlägret. Fr jag hade inte fått tag på mina föreldrar. Då skulle dom ha ridtori så vi fick vänta yteligare 2 timmar på skjutsen. Sen när vi äntligen kom tillbakla till gården så var det mat som stog på schemat, vi hade inte ätit sen 8 och klockan var 7 på kvällen. Jag var såååå hungrig. Aja, sen var det vattenbrännboll men jag fick titta på :( Sen nästa dag hade jag fortförande väääldigt ont men jag ville så himla gärna rida. Så jag testade och det gick faktiskt bra. för jag kan ju inte vara på ett ridläger utan att rida? Jag har fortförande lite ont i armen och den är lite stel men jag har kunnat rida varje dag med lite kämpning ellervad man säger. Jag har haft rätt ont men har inte viljat säga det för jg vill inte att folk ska tycka typ synd om mig. men detta var Del 2 så kommer snart Del 3.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0