slide show

Nobody is perfect

Som på min header. Nobody is perfect. Igen är verkligen perfekt. Alla är fina på sitt sätt. Jag brukar säga, utsidan räknas insidan avgör. Man kan inte vara helt perfekt inom allt. Om man vill bli fotbollsproffs tillexempel. Då måste man träna och kämpa tills man verkligen förtjänar att bli proffs. Samma sak inom alla sporter. Om man vill bli en Grand prix ryttare i både hoppning eller dressyr. Då kan man inte bara hoppa upp på hästen och förvänts sig att den gör jobbet. Många som inte rider, (nästan alla) säger att hästar gör allt att vi bara sitter där uppe och åker med. Där har ni så fel. Bara för att det är Hästen som "springer" är det fortförande inte den som gör allt jobb. Klart dom är grymma som går med att att ha oss där uppe som säger vad dom ska göra. Men man kan inte bara sätta sig på en unghäst och tro att allt ska vara perfekt. Man måste jobba och kämpa med det man vill. Hästen går inte i en perfekt form första gången du sätter dig på den. Och du lär dig inte hur du ska få den i form första gången du rider. Innan man vet hur man ska jobba hästen i form och verkligen så den att bygga muskler. Visst jag håller med om att då "åker man häst" jag åkte häst ända tills förra året. Det var så jag beriden fick lära mig hur man får hösten på tygeln. Och när man väl vet det inser man att innan har man verkligen bara åkt häst. Men när det väl sitter så sitter det. Som nu kan jag tillexempel inte rida en höst utan att försöka få den i form/ på tygeln. Lixom varför ska jag åka häst när jag kan rida häst? Varför åka häst när man kan bygga upp muskler. Alltså när hästen går på tygeln bygger den mycket muskler i ryggen. För den böjer på nacken, trampar under sig med bakbenen. (alltså tyngden är mer på bak än framdelen) den höjer ryggen och där bygger den muskler. När man klättrar med hästen tillexempel får den bra muskler i bakbenen, det gör det lättare för den att du på tygeln imed att vikten ska vara på bakbenen då vilket betyder att hästen bygger muskler i ryggen. Men nu ska jag inte babbla på mera om detta. Men tro inte att allt ska vara PERFEKT första gången man gör nått för det GÅR INTE! Pusshej:*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0