slide show

Aj

Som några av er kanske vet så har jag problem med mig nacke på grund av en "olycka" som hände 2007, alltså 5 årsedan . Så jag är riktigt stel i nacken och den kan knaka till eller ja, knäckas till som tusan när jag bara vrider den, vilket kan gör riktigt ont. För 5 årsen när jag skulle jag dra upp min kompis hur e fötölj, fråga inte varför, haha! Jag näckkte till min nacke och åkte till akuten. Kom in på två minuter för att dom trodde att det var så allvarligt, jag fick ett eget rum och dom köttade in en spruta i min mage. Jag fick göra någon speciell röntgen imed att jag inte kunde röra mig så fick jag åka in i något hål av något slag, tog ca 20 minuter fr mig att bara sätta mig upp, jag hängde med nacken och stödde den mot axlen. Den var nära på att bli bruten, men jag hade tur i oturen. Jag var på sjukhuset i några timmar men det fanns inget dom kunde göra.
Dagarna gick och jag hängde lika mycket med huvuet för jag kunde inte bära upp nacken eller vad man ska säga. Det blev bättre och nu kan jag ju göra NÄSTAN allt som vanligt, oftast kan jag det. Men den kan bli så fruktansvärt stel och det är vad den är nu. Bara jag böjer den lite så hör jag och KÄNNER hur den bara knakar till lixom, AJ!
Men jag försöker att inte tänka på att det gör ont och ja, ibland finkar det, iblnd inte... Ett tag gick jag även med en stödkrage runt nacken, men den hjälper inte något direkt. Sen har det även knakat till i den lite mera vissa av gångerna som jag har ramlat av, men sånt får man tåla, finns inget man kan göra åt det nu och kommer antagligen att vara såhär typ hela mitt liv skulle jag tro, men det är bara att gå vidare.
Det ända jag igentligen vill säga är att tänk er för innan ni ska dra upp eran kompis från fötöjen;) Puss♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0