slide show

Dag 14, din högsta dröm

Min högsta dröm, sjukt LÄTT. En egen ponny, det skulle vara så underbart. Det behöver inte vara en skiiitfin ponny för 100 000. För mig räcker det att man bara trivs grymt bra ihop. För om det klickar direkt, på något sätt så kan man komma så grymt långt på att både häst och ryttare litar på varann. Och det jag ALLTID har önskat att jag kan säga är "detta är MIN egna ponny". En sån grym känsla, jag kommer INTE få någon ponny i min "tonår" det vet jag.
När jag blir äldre så SKA jag köpa HÄST, inte ponny. Men det är det som är det tråkiga. Lixom ponny åren är ju det underbaraste som finns, när jag väl är där att jag kommer att behöva gå över till storhäst, ja det kommer vara jättesvårt. Sen är det klart at det är GRYMT med storhäst med. Men ponny är så himla SPECIELLT.
Det ända som saknad föra att göra mitt liv perfekt är den där lilla krabaten som ska stå och gnägga på en när man kommer till stallet efter skolan.
Visst, du tänker säkert ni, men Dagny då? Ja, jag är SJUKT GLAD över att få chansen att rida den ponnyn, för hon är verkligen sjukt fin. Och hon betyder grymt MYCKET för mig. Men fatta ända känslan att ha en EGEN ponny. Jag börjar nästan gråta bara av att skriva om det, jag vet jag är kanske töntig. MEn det är så sukt stort för mig. Lixom en DRÖM. Klart att det betyder något för än.
Mina föreldrar gör det dom kan för att jag ska kunna rida så mycket som möjligt. Men det är näst intill omöjligt att ha egen ponny när föreldrarna inte kan ett "skit" och inte är intresserade. Även om dom gillar att titta när jag rider, men det är en helt annan sak än att vara häst intresserad, Eller hur? Och jag är jätteglad att jag äns har chansen att kunna rida. Jag menar jag rider på ridskolan, jag rider Dagny. Det är INTE billigt med ridsporten så långt ifrån billigt man kan komma.
Ridning (hästar) kräver att man lägger ner sjukt mycket tid och pengar på just DET. Men det är verklige DET jag VILL göra. Men på det kommer man inte så långt. Jag VET hur mycket tid och pengar man snackar om när man snackar egen ponny, tro mig jag VET.
Men jag skulle verkligen göra allt för att få det  att funka. För det är ju fortförande en dröm, och en dröm ger man ju inte bara upp sådär eller hur? För INGET är omöjligt, bara man kämpar för det. Ridning (egen ponny) kräver ca 3 timmar i stallet VARJE dag. Det VET jag, och det är mycket med skolan och allt. Men om man verkligen ÄLSKAR det så får man ju det alltid att funka, eller hur?
Nu blev detta riktigt långt men jag vill bara säga att, vad era drömmar än är. Hur omöjliga ni tror att dom är, sluta INTE att drömma. Följ erat "hjärta" och kämpa för det ni vill. För då är INGET omöjligt.
Om det nu är någon som orkat läsa igenom detta så är jag jätte taksam att ni tog er tid och gjore det. Ibland är det bara så sjukt skönt att få skirva av sig lite. Det kan verkligen behövas ibland, ni som har egen blogg, visst är det jätteskönt att göra det ibland? Puss♥
 

Kommentarer
Postat av: Emma

sv: taack! :)

2012-10-02 @ 22:07:54
URL: http://emmandens.blogg.se
Postat av: Sara

håller tummarna på att du en dag kan få en ponny :) fin blogg btw!

2012-10-02 @ 22:26:35
URL: http://mingus.blogg.se
Postat av: Numpric

Veckans blogg har dragit igång så var gärna med :
http://www.nattstad.se/Numpric?id=4269793

2012-10-03 @ 06:42:37
URL: http://www.nattstad.se/numpric
Postat av: Emmy

Vilken sötnos! :)

2012-10-03 @ 11:06:24
URL: http://www.mliandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0