slide show

Dagen har varit speciell

Såhär är det, låter grymt fånigt, men det får det göra, haters gonna hate.
Vi fick en ny lärare efter sommaren som är GRYM. Jag har henne i engelska och tyska, dom ämnerna har jag varit riktigt nere på innan, iallafall på tyskan. Men hon fick liksom det att bli grymt, eller det kankse var att ta i. Men innan fick jag alltid tvinga mig själv till tyskan, om jag ska utrycka mig så så ska jag, ja vi satt och plågades, nej men nästan, det ar så hemskt med tyska USCH!
Men nu när det har varit ganska roligt så har vi lärt oss gryms mycket på lite mer än 1 måndad, shit, bara lite mer än 1 månad har det gått, och nu har vi lärt oss dubbelt så mycket än vad vi gjorde på ett halvår med den gamla läraren.
Till det jobbiga, Andrea som hon heter har tröttnat på jobbet som lärare, hon älskar att ha lektioner, men så grymt trött på allt annat runt om som ska fixas, och det kan man ju förstå, eller hur? Så hon har bestämt sig att hon ska göra något nytt, så efter jul slutar Andrea jobba på våran skola. Och nu tänker ni säkert, men palla det är en LÄRARE, och ja, och? Det är en lärare, men hon hade fått/får skolan att bli roligare. Hon är alltid så grymt glad och positiv, gör ALLT för att VI ska lyckas. Men om lärarjobbet inte känns kul och hon är såppas "ung", så är det ju klart att hon ska göra något annat.
Detta är inte allt, vi har även fått ett besked angående några skolor. Såhär ligger det till, min skola ligger ganska nära Bocktsenskolan och Furubergskolan, till hösten är vi börjar åttan, om ca 1 år, så ska alla tre skolorna slås ihop. På min skola, (håstensskolan) ska alla 6-9 gå och alltså bli en 6-9 skola, medas F-5 sprids ut på Bocksten och Furuberg. På ett sätt, fine, kanske kul? Men då har vi ändå bara 2 år kvar och det känns lixom onödigt på något sätt. Sen är det klart att det kommer vara roligt att lära känna massa nya människor, men vad är igentligen poängen med detta? Fattar inte riktigt det, är det nödvändigt lixom? En grej jag INTE kommer att gå med på, det är att dom splittrar våran klass, för det har dom redan gjort en gång och sen satt ihop oss igen, eller nej, först va vi splittrade, vi fördes ihop. Efter ca 1 år, splittrades vi igen, och i 6:an fördes vi ihop igen... Så om dom tänker splittra våran klass och blanda från alla skolor, nej då jädrar ska jag klaga, för nu vill jag ha kvar min klass. Man kan ju lära känna dom andra på skolan utan att gå sama klass, eller hur? Jaja, det får väl bli som det blir, det kanske blir grymt? vem vet, spänt kommer det allt vara men vad kan jag göra åt saken, INGET, så det är ingen idé att jag sitter oc klagar, eller hur?
Men nu vet ni hur läget är och ja, kanske håller ni inte alls med mig? Det behöver ni inte, ala får tycka sitt, det är ju demokrati. Men nus ka jag inte in på SO, haha! Men ni har som sagt lite koll på läget om ni har läst detta och ni kan säkert förstå att det är lite huller om buller i min lilla hjärna nu. Puss♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Isabella

tycker exakt samma som du. Men ändå kul att träffa nytt folk och slippa små barnen.

Nej, du behöver absolut inte vara orolig över att dom ska byta klasser. För det kommer dom inte, iallafall inte med oss. För då kommer dom att förstöra våra betyg, vilket dom vet om och inte kommer göra. Vi kommer även ha kvar alla lärare och allting, allt kommer vara så som det är för oss nu på furuberg. Bara att vi ska byta till eran skola...

2012-10-25 @ 16:43:55
URL: http://isabellawl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0