slide show

Ridpasset

Gck sådär, jag kunde varit mer noggran. Jag är inte riktigt nöjd med min egen ridning idag. Bongo var rätt så stressad och ptålig i början, blev ganska ostadigt och jag fick könna på en del rejäla bocksprång. Men mot slutet blev han mycket mjukare och finare. Fortförande mycket kvar men iallafall en bit på vägen.
Vi jobbade mycket på ställning och böjning, på att flytta in bakdelen åt höger samtidigt som hästen går högerstäld på böjt spår och tvärt om i andra varvet. Det var en bra övning som gjorde lösgjorda hästar, vi gjorde det på 3 serpentiner över hela ridhuset.
Jag har även betalat för tävlingen på söndag, nu kan man säga att jag är taggas till 1000! Ska bli så grymt roligt att komma upp på Abbeys rygg igen, Nu ska jag äta och sen pkugga. Puss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0