slide show

Ridpasset

Gick helt okej. Jag hade Matador, han var väldigt seg och tillbaka i början. Han lyssnade inte alls, så jag fick köra en "raycer" runda så att han kom igång, hahah gud vad kul det var.Sen efter det blev han LAGOM pigg och allt gick mycket bättre.
Idag fokuserade vi inte så mycket på att hjälpa hoppningen utan hur vi rider och förberder innan och mellan hinder. Det var en jättebra övning med mjuka och fina hästar tillslut. Nämligen att man vänder lite tidigare så man kommer lite halvt "snett" mot hindret. Och flyttar hästen undan innerskänklen så att man kommer rätt på hindret. Då får även hästen in bakbenet under sig och får en rundare galopp med mer tryck med tyngden på bakbenen. Och även då får man ett rundare och finare språng. Så det är en jättebra grej att flytta lite undan skänklen innan hindret. 
Så det är en övning JAG rekomenderar. Men i "helhet" är jag nöjd med ridpasset :)
Puss♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0